dag 16 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van aianaarisrael - WaarBenJij.nu dag 16 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van aianaarisrael - WaarBenJij.nu

dag 16

Door: Anneke

19 Augustus 2005 | Israel, Jeruzalem

Vrijdag 19 augustus
We zijn de dag weer begonnen met ontbijt, stille tijd en teamtijd.
Om 14.00 uur zijn we met een taxibusje naar Jeruzalem gereden. Bij de Damascuspoort zijn we uitgestapt en vanaf hier zijn we naar de graftuin gelopen. We hebben Golgotha gezien en het graf waar Jezus in heeft gelegen. Het was mooi om hier te zijn, op de plek waar het allemaal gebeurd is, waar Jezus Zijn leven voor ons heeft gegeven en waardoor wij nu eeuwig leven mogen hebben.
Bij de graftuin vandaan gekomen zijn we door de Damascuspoort gegaan om hier ergens wat te gaan eten. Het werd weer echt Israëlisch eten. Kebab, kip, pita met salades en patat. We hebben een heel goed gesprek gehad met één van de obers en hij heeft het hebreeuwse boek aangenomen waarin het persoonlijk getuigenis staat.
Na het eten zijn we naar de sporthal gelopen waar de jongens gingen volleyballen. We moesten als meiden weer in lange broek en lange bloes. Binnen de Arabische moslimcultuur vinden ze het erg belangrijk dat vrouwen bedekt gekleed zijn, dus we hebben ons van tevoren ook maar even verkleed. Het was een leuke wedstrijd en na de wedstrijd hadden ze natuurlijk weer volop eten en drinken klaar staan. Ze hadden speciaal een taart laten maken met het Athletes in Action logo erop, dit was wel heel mooi en een aardig gebaar.
Inmiddels was het ook sabbat geworden, dus moesten we een mooi eind lopen voordat we een taxi terug konden vinden. In de taxi heb ik nog een goed gesprek met de chauffeur gehad en hem nog een nieuw testament gegeven. We waren laat thuis dus iedereen is gelijk gaan slapen, morgen weer naar de kerk.