dag 14 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van aianaarisrael - WaarBenJij.nu dag 14 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van aianaarisrael - WaarBenJij.nu

dag 14

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg

17 Augustus 2005 | Israel, Jeruzalem

Woensdag 17 augustus
We zijn de dag weer begonnen met ontbijt, stille tijd en teamtijd.
Hierna had Patrick het idee om in 2-tallen uiteen te gaan en vandaag straatevangelisatie in Jaffo te doen. Dit vond ik wel een goed en leuk idee. Samen met Vanja ben ik op pad gegaan en we zijn in de straat waar veel kleine souvenirwinkeltjes zijn gaan evangeliseren. Bij bijna elke winkel hadden we wel een gesprek en we hebben veel boekjes kunnen achterlaten. Er was een oud mannetje, dit zat wat te knikkebollen op zijn stoel voor zijn winkel. Ik vroeg of hij moe was, maar hij verstond me niet. Toen gebaarde ik het, en toen knikte hij van ja. Hij vroeg in gebrekkig engels of ik toerist was en toen zei ik dat ik hier was om te sporten en over Yeshua te vertellen. Ik had een nieuwe testament in mijn hand. Hij vroeg of hij erin mocht kijken en ik heb deze aan hem gegeven. Hij bedankte en ging er gelijk in lezen. Toen ik er na een paar minuten weer langsliep zat ie helemaal verdiept in het nieuwe testament, mooi hé!
Verder hebben we nog met een man gepraat die vond dat Yeshua alleen voor de christenen was. Toen we vertelden dat Yeshua ook Joods was, keek ie wel wat verbaasd, maar toch bleef hij erbij dat Yeshua alleen voor christenen was. Hij wou het nieuwe testament niet aannemen, maar wel de folder over Jesaja 53. Het was een hele aardige man en ik denk ook wel dat hij erin gaat lezen. Ook hebben we een man gesproken die het nieuwe testament echt een slecht boek vond en hij vond het ook niet goed voor ons dat we deze boeken uitdeelden in Israël. Verder was hij wel aardig, maar hij bleef erbij dat het een verboden en een slecht boek was.
Na deze straatevangelisatie zijn we weer terug gelopen naar het appartement. Er zit bijna elke dag een Arabische vrouw vlakbij ons appartement te bedelen, samen met haar dochtertje. We hebben haar een paar keer wat eten gebracht en toen ze er vanmiddag weer zat hebben we een ijsje voor het meisje gekocht. Ze was er heel blij mee, en zwaaide ons heel lang na, echt lief.
Om 16.00 hadden we de boottocht met de gemeente. Gelukkig ging het team van Jan en Esther ook mee, anders was het wel een kleine gemeentedag geworden. Er was één vrouw met haar zoon en verder heb ik eigenlijk geen leden gezien. Patrice ging ook mee. Na de bootreis zijn we gaan picknicken op het sportdek en hierna zijn we hier de hele avond aan het sporten en evangeliseren geweest. Het liep vanavond niet zo goed als anders en we hebben helaas geen goede gesprekken gehad…
Toch kunnen we terugkijken op een goede dag. Vanmiddag tijdens de straatevangelisatie zijn er veel goede gesprekken geweest en hebben we toch weer iets van Yeshua’s liefde aan de mensen van Jaffo kunnen laten zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2005

dag 19

21 Augustus 2005

dag 18

20 Augustus 2005

dag 17

19 Augustus 2005

dag 16

18 Augustus 2005

dag 15
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 24765

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2005 - 22 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: