dag 12 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van aianaarisrael - WaarBenJij.nu dag 12 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van aianaarisrael - WaarBenJij.nu

dag 12

Door: Anneke

15 Augustus 2005 | Israel, Jeruzalem

Maandag 15 augustus
We zijn de dag weer begonnen met ontbijt, stille tijd en teamtijd.
Rond 11 uur zijn we naar de kerk gegaan om de zaal schoon te maken. Eerst dachten we dat het niet zoveel werk zou zijn, omdat het maar een klein zaaltje is, maar toen we zagen wat er allemaal in de kasten zat…
Allemaal bijbels en evangelisatiemateriaal in verschillende talen, allemaal door elkaar. Wij hebben al dit materiaal in boxen gedaan en per taal gesorteerd. Verder hadden ze veel spullen om uit te delen, warme dekens en voedsel. Dit hebben we ook allemaal geordend. Een paar jongens zijn met de draden en de geluidsinstallatie aan de gang gegaan en een paar meiden hebben de ramen en de jaloezieën schoon gemaakt. Patrice had linzensoep voor ons gemaakt en ze had brood en fruit gehaald. Vooral het brood en fruit ging snel op....
Om 15.00 uur hadden we de hele zaal en alles in de kasten schoon en netjes en zijn we gaan oefenen met dramastukjes voor vanavond. We hebben vanavond een outreach op de boulevard, samen met Steven en Patrice en Send Ministries.
Na het oefenen konden we nog even winkelen in Tel Aviv. Ik ben met Evert en Gerbrich naar een groot overdekt winkelcentrum gegaan en hier hebben we ook gegeten.
Hierna zijn we weer naar de kerk gegaan om alle spullen met taxi’s naar het strand te brengen voor de outreach. We hadden een gedeelte van de boulevard als ruimte voor deze outreach. Send Ministries heeft gezongen, wij hebben drama gedaan en Steven heeft de mensen toegesproken. Evert heeft nog een persoonlijke getuigenis gegeven!
We hebben echt een geweldige avond gehad! Er zijn veel goede gesprekken geweest en heel veel mensen hebben het evangelie gehoord. Het was ook ontzettend druk, veel mensen waren aan het wandelen op de boulevard en bleven kijken en luisteren. We hebben veel boekjes en nieuwe testamenten uit kunnen delen en onze persoonlijke getuigenissen met mensen kunnen delen! Het was echt een superavond!