dag 11 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van aianaarisrael - WaarBenJij.nu dag 11 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van aianaarisrael - WaarBenJij.nu

dag 11

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg

14 Augustus 2005 | Israel, Jeruzalem

Zondag 14 augustus
We zijn de dag weer begonnen met ontbijt, stille tijd en teamtijd.
Rond 13.30 uur zijn we naar het strand gegaan waar het team van Jan en Esther ook kwam. Hier hebben we gevolleybald en Sarah was er ook weer. Esther heeft een stage in Argentinië gedaan, dus kon goed met Sarah praten. Zo hebben we met ons drieën nog een heel gesprek gehad, wat wel weer mooi was. Sarah haar nieuwe testament was gestolen, dus ze heeft een nieuwe van ons gekregen. Nu maar hopen dat de persoon die haar NT gestolen heeft ‘m ook echt gaat lezen!
Toen ik even later ging zwemmen was Esther met een man aan het praten in de zee. Ik ging er ook bij staan en zo kregen we een heel gesprek. Deze man had geen vrouw en verlangde wel dat God hem een vrouw zou geven. Hij wilde wel dat wij met hem gingen bidden, dus hebben we met ons drieën gebeden. Verder hebben we nog kunnen vertellen wat het voor ons persoonlijk betekent om Jezus te kennen als verlosser. Hij vond het wel mooi om dit te horen, maar verder stond hij er niet echt open voor.
In de namiddag zijn we weer naar huis gegaan en hebben we bij de Mac Donalds gegeten. Lekker vertrouwd eten zeggen we dan maar. Daarna zijn we voor het eerst naar het Sportdek gegaan. Er waren heel veel jongeren fanatiek aan het sporten. Voornamelijk aan het basketballen. Je kunt er ook klimmen en abseilen en er waren wandelpaden uitgezet. Voor de kinderen zijn er trampolines en springkussens. Op het sportdek zijn dus veel mensen en vooral jongeren met wie we kunnen gaan sporten en praten.
Bij het basketbalveld wees iemand van mijn team, die op dat moment aan het basketballen was, naar een jongen die aan de kant zat. Ik ben bij hem gaan zitten en ben wat met hem gaan praten. Hij kwam uit Chicago en was op bezoek bij zijn oom. Hij probeert een verblijfsvergunning in Israël te krijgen. Hij geloofde wel in God, maar niet in Jezus. Een jaar geleden had hij zijn hand in een spaghetti-machine gekregen en hij wist zeker dat dit een straf van God was, omdat hij in die periode niet veel met zijn geloof bezig was geweest. Ik heb gezegd dat ik niet dacht dat God mensen op deze manier terug wil brengen bij het geloof en hij was wel benieuwd naar hoe ik er dan over dacht. Toen heb ik hem kunnen vertellen over het evangelie. Over Jezus en dat Hij voor onze zonden aan het kruis is gestorven en dat we nu met God mogen leven omdat Jezus onze straf gedragen heeft. Hij vond het wel interessant en ik heb hem een nieuw testament kunnen geven. Toen ging hij weer basketballen en was ons gesprek afgelopen. Wij zijn toen ook naar huis gegaan, thuis samen de dag afgesloten en op bed gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2005

dag 19

21 Augustus 2005

dag 18

20 Augustus 2005

dag 17

19 Augustus 2005

dag 16

18 Augustus 2005

dag 15
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 24730

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2005 - 22 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: