dag 9 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van aianaarisrael - WaarBenJij.nu dag 9 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van aianaarisrael - WaarBenJij.nu

dag 9

Door: Anneke

12 Augustus 2005 | Israel, Jeruzalem

Vrijdag 12 augustus
We zijn de dag weer begonnen met ontbijt, stille tijd en teamtijd.
’s Middags zijn we naar het strand gegaan voor onze eerste middag beachvolleybal!
Op het strand waren ook de jongeren van Send Minstries. Deze jongeren werken samen met onze kerk en komen uit Amerika. Ze zijn een aantal maanden actief als zendeling in Israël en verspreiden het evangelie d.m.v. zang, drama en persoonlijke gesprekken. Wij gaan tijdens ons verblijf hier ook een paar keer samen iets met hun doen.
Helaas waren er op het strand geen netten aanwezig en we hadden zelf ook geen net dus konden we niet gaan volleyballen. Eerst zijn we wat gaan volleyballen langs de zee, hier kwamen wel wat jongeren op af en de jongeren van Send Ministries hebben wat met hun gepraat. Wat helemaal ‘in’ is op dit strand is beach-tennis. Ik heb dan ook met 2 Israëlische jongens getennist, maar helaas konden we geen gesprek voeren, want ze spraken bijna geen engels. Later op de middag waren er Israëlische jongeren die wel een volleybalnet mee hadden, dus hebben we met hen nog kunnen volleyballen.
Verder heb ik nog met een Argentijnse Joodse vrouw gepraat. Ze kan geen engels, maar was wel geïnteresseerd in het volleyballen. Misschien dat ik deze week haar kan uitnodigen om een keer met ons te volleyballen en dat ik dan met een tolk met haar kan praten, dat zou wel mooi zijn .
In de namiddag zijn we met de taxi terug gegaan naar Jaffo en hier hebben we in hetzelfde restaurant als gisteren gegeten. ’s Avonds hadden we wat tijd voor onszelf en aan het einde van de avond hebben we de dagsluiting gedaan met ons team.