dag 3 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van aianaarisrael - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van aianaarisrael - WaarBenJij.nu

dag 3

Door: Anneke

06 Augustus 2005 | Israel, Jeruzalem

Zaterdag 06 augustus
Om 07.45 uur gingen we ontbijten, waarna we om 08.30 uur een half uur praise & worship hadden. Na deze dienst hadden we stille tijd en teamtijd. Het is goed om elke dag tijd te nemen voor stille tijd, in alle rust de bijbel te lezen en je te verdiepen in een bepaald tekstgedeelte. De tekstgedeelten van de stille tijd hebben altijd betrekking op de tijd dat Jezus rond het meer van Galilea aan het werk was, het is dus erg goed voor te stellen, nu je hier zelf aan het meer zit.
Na de teamtijd hadden we een seminar over gebed, deze werd gegeven door Gertjan Bouma.
Hierna konden we gaan lunchen en de middag mocht ieder voor zichzelf invullen. Wij zijn gaan volleyballen, lekker in 35 graden, de eerste bruine kleur komt al te voorschijn. Er waren heel veel AIA-ers die gingen volleyballen, zodat we in totaal 6 teams hadden. We konden dus een toernooitje gaan spelen, dat was wel leuk.
Na het sporten kon iedereen afkoelen in het zwembad, we hebben het hier echt goed! Echt een superlocatie om je goed voor te bereiden op het ‘echte werk’.
Na het avondeten was het alweer tijd voor de tweede dienst. Spreker deze avond was Kirt Edwards. We lezen Lucas 5:9-11. Hoofdpunten van de preek was de missie van Jezus. Zijn missie was om Zijn vader te eren, te leven tot glorie van Hem. Dit is ook onze missie. Wij zijn gemaakt met alles wat we zijn en hebben tot glorie van God.
Hoe kun je dat doen in je leven: door worship, fellowship, teaching, ministry en Evangelism.
Na de preek hadden we hadden een bijzondere tijd van aanbidding en God was voelbaar in ons midden. De hele zaal werd vol van Gods liefde en aanwezigheid.