dag 2 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van aianaarisrael - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van aianaarisrael - WaarBenJij.nu

dag 2

Door: Anneke

05 Augustus 2005 | Israel, Jeruzalem

Vrijdag 05 augustus
Om 02.00 uur ’s nachts landen we op het warme vliegveld Ben Gurion in Tel Aviv. Hier gaat alles aardig vlot, alle bagage is aangekomen en bij de douane geen problemen of vertragingen.
De bussen stonden allemaal klaar om ons te vervoeren, dus we kunnen op weg naar het meer van Galilea. De rit was spannender dan de vlucht, want de buschauffeur was zo moe, dat hij een paar keer bijna in slaap viel en de bus daarom iets teveel links ging rijden. Wij hebben hem wakker weten te houden met koekjes en energiesnoepjes en door wat met hem te praten.
De busrit was wel heel mooi, we hadden het geluk dat de zon net opkwam en daardoor hadden we een prachtig uitzicht op mooie landschappen. Vanuit de ochtendmist zagen we in de verte verschillende heuvels liggen en als je je dan bedenkt dat je in het land van de bijbel bent kan je daar alleen maar van genieten.
Rond 07.30 uur komen we aan bij het hotel. Na een uurtje wachten kunnen we op onze kamer terecht om de spullen te brengen en kunnen we alvast een ontbijtje nemen voor we gaan slapen.
Ik zag vanmiddag een oude Joodse vrouw die nog een tatoeage op haar arm had van het concentratiekamp, dit vond ik wel indrukwekkend om te zien.
Om 16.00 uur hadden we onze eerste teammeeting en om 17.00 uur zijn we met de hele groep van Drachten een uurtje bij elkaar geweest en hebben we samen wat liederen gezongen en gebeden.
20.00 uur hadden we de eerste dienst met alle jongeren. Spreker was Henk Stoorvogel.
We lezen Lucas 5:1-11 ‘De wonderbare visvangst’. (deze gebeurtenis vond plaats aan het meer waaraan wij nu verblijven!)
Hoofdpunten van de preek waren of je tijdens deze reis bereid bent om iets voor Jezus te doen wat je zelf niet ziet zitten, of je bereid bent iets voor Jezus te doen ondanks je teleurstellingen, of je bereid bent om alles van Jezus te verwachten en of je bereid bent om alles te geven.
Na de dienst was iedereen wel erg moe en hadden we behoefte aan een lange nacht slapen.