dag 1 - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van aianaarisrael - WaarBenJij.nu dag 1 - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van aianaarisrael - WaarBenJij.nu

dag 1

Door: Anneke

04 Augustus 2005 | Nederland, Schiphol

Donderdag 04 augustus
Na maanden van voorbereiding, sponsoracties, bijeenkomsten en trainingen is het vandaag dan eindelijk zover. We gaan naar Israël!
Om 14.15 uur verzamelen we bij de kerk om vanaf hier met ons allen te vertrekken naar Schiphol.
Bij de Burgerking op Schiphol komen alle deelnemers uit heel Nederland samen, een mooi gezicht, allemaal jongeren die enthousiast zijn om op reis te gaan naar het Beloofde Land!
Dan wordt het tijd om richting vertrekhal 3 te gaan. De eerste gewapende beveiligingsmannen staan al klaar. Compleet met mitrailleur en kogelvrij vest. Het lijkt wel alsof we nu al op Israëlisch grondgebied staan.
De wachttijd is lang, de meeste AIA-ers gaan namelijk met deze vlucht, en we moeten groep voor groep inchecken. Bijna alle deelnemers worden 1 voor 1 ondervraagd bij een apart loket.
Wat kom je doen in Israël? Waar verblijf je? Hoe lang blijf je? Wie heeft je koffer ingepakt? Wie waren er op dat moment in huis aanwezig? Wat heb je gedaan tussen de tijd dat je je koffer inpakte en je hier op schiphol staat? Heb je ook pakketjes aangenomen? Heb je een geweer bij je of een scherp voorwerp?
De handbagage over de kop en alles wordt gecheckt en bekeken. Rond 18.45 uur mogen we dan eindelijk inchecken. Vervolgens door de paspoortcontrole waar onze handbagage en wijzelf gescand worden en door de douane. Om 20.00 zijn we bij de gate, waar weer niet iedereen door mag lopen en sommigen naar een andere gate moeten voor extra controle.
21.00 uur was de officiële vertrektijd, maar pas 21.45 gaan we de lucht in. Maar dan zijn we toch eindelijk op weg…Israël…here we come!