dag 17 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van aianaarisrael - WaarBenJij.nu dag 17 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van aianaarisrael - WaarBenJij.nu

dag 17

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg

20 Augustus 2005 | Israel, Jeruzalem

Zaterdag 20 augustus - Sabbat
Na het ontbijt zijn we met de taxi naar de kerk gegaan. De preek ging vandaag over het eerst hoofdstuk van Exodus. Na de dienst hebben we weer samen gegeten en afscheid genomen van Send Ministries. Wel jammer, net nu je elkaar een beetje leert kennen is het alweer tijd om afscheid te nemen…
Rond 14.00 uur zijn we naar het strand gegaan en we hebben lekker gezwommen en in de zon gelegen. Vanja heeft nog een goed gesprek met Roy gehad, een jongen van 22 jaar. Hij heeft ook met deze jongen gebeden en hem een nieuw testament kunnen geven.
Toen ik in de zee was, zag ik een man met twee kinderen. Ik ging wat in zijn buurt zwemmen en we raakten aan de praat. Hij was Joods, maar al snel bleek dat het meer traditie was dan echt vanuit zijn hart. Ik heb een goed gesprek met hem gehad over Yeshua en hij wilde Jesaja 53 wel gaan lezen. Toen ik weer op het strand was, dacht ik, straks vergeet hij welk hoofdstuk ik bedoel uit Jesaja, dus heb ik de folder hierover gepakt en het hebreeuwse boek met de persoonlijke getuigenis en toen heb ik hem op het strand opgezocht. Gelukkig kwam hij net uit het water met zijn kinderen en kon ik de boeken aan hem geven. Hij was echt verrast en vond het helemaal leuk dat het boek in het hebreeuws was.
Hierna ging ik nog even op het strand zitten en kwam Roy bij me zitten. We hebben nog een goed gesprek gehad over het geloof en hij vroeg hoe ik dit in mijn leven toepaste. Zo heb ik nog iets van mijn leven met hem kunnen delen en over Jezus kunnen getuigen. We hebben hem ook uitgenodigd om vanavond met ons te komen eten, dit vond hij wel leuk.
Hierna zijn we naar huis gegaan om te douchen en om te kleden en hebben we met ons team, Roy en 2 meisjes die hier vrijwilligerswerk doen gegeten. Hierna ben ik nog even met Vanja de boulevard opgegaan en hebben we nog met verschillende mensen gesprekken gehad en nog wat nieuwe testamenten en getuigenissen uit kunnen delen. Thuis hebben we de dag met ons team afgesloten en afscheid genomen van Joanna en Marja, zij zijn vannacht naar huis gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2005

dag 19

21 Augustus 2005

dag 18

20 Augustus 2005

dag 17

19 Augustus 2005

dag 16

18 Augustus 2005

dag 15
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 24680

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2005 - 22 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: